This page has moved to a new address.

DIY | Concrete diamond

BORINGTHNGS.: DIY | Concrete diamond

zondag 22 december 2013

DIY | Concrete diamond





Ik zag al een aantal keer een diamant voorbijkomen in interieur posts van bloggers.
In de webshops waren ze echter nogal duur voor mijn budget.
Ik sprong daarom een gat in de lucht toen ik deze DIY zag van Jennifer!
Het is ontzettend makkelijk en snel te maken. Ik zal het jullie uitleggen.

1 | De spullen die je nodig hebt zijn: sneldrogend cement, tape, een bakje met lepel, 
en het template die Jennifer alvast heeft gemaakt. 
2 | Print het template uit en plak er een laagje tape overheen. Hierdoor wordt het papier
wat steviger en zakt het papier niet in elkaar zodra het nat wordt. De beplakte tape dient aan de 
binnenkant van de diamant te zitten.
3 | Nu zal je de diamant uit moeten knippen en de randjes vast moeten plakken met tape. 
Zorg ervoor dat alle randjes goed aansluiten op elkaar, zodat er geen gaatjes in zitten! 
4 | De bovenkant van de diamant laat je openstaan. Doe wat cement poeder in een bakje.
Ik heb eerst een laagje aluminiumfolie in het bakje gedaan, om ervoor te zorgen dat je het bakje 
niet hoeft weg te gooien na afloop. 
5 | Giet een klein beetje water bij het cement poeder en begin te roeren. Je zult telkens wat poeder of
water erbij moeten gooien, totdat je de juiste dikte hebt (zie foto).
6 | Wanneer je de juiste dikte en hoeveelheid hebt, giet je het cement in het vormpje. Vul het vormpje tot aan de rand.
De bovenkant kan gewoon open blijven staan.
7 | Zorg dat je de diamant rechtop in een glas of ander bakje hebt staan, met de punt naar beneden.
8 | De volgende dag kan je heel makkelijk het papier ervan af trekken en klaar is jouw diamant!

Je zou ervoor kunnen kiezen om de diamant in een kleurtje te spuiten. Zelf vind ik de grijze, grove afwerking
wel tof! Misschien dat ik een tweede wit ga spuiten ;)

Love,
Rachèl

Labels: , , , , , , ,

7 reacties:

Op 22 december 2013 om 11:02 , Blogger Unknown zei...

Wat een super leuke DIY! Thanks voor de tip :)

http://www.fashion-hooked.blogspot.com

 
Op 22 december 2013 om 12:09 , Blogger Eve Dijkema zei...

Wat gaaaf! xx

 
Op 22 december 2013 om 12:15 , Blogger Sara zei...

Wat gááf, dit vind ik echt een heel tof idee!

 
Op 22 december 2013 om 13:09 , Blogger Nena zei...

Echt super leuk! Ga ik ook eens proberen

http://turn-it-insideout.blogspot.be

 
Op 24 december 2013 om 11:53 , Blogger Unknown zei...

Wauw! Echt heel erg gaaf gedaan. Love it!

X lisa

www.llittleblonde.com

 
Op 28 december 2013 om 11:17 , Blogger Unknown zei...

Superleuke DIY babe! Dit ga ik zeker maken. xoxo

 
Op 29 december 2013 om 21:36 , Anonymous Anoniem zei...

Super leuk gedaan! ziet er leuk uit! x

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage